Marketeers van Miele X zijn dol op Power BI Dashboard
Bij de marketingorganisatie van Miele (Miele X genaamd) werkt Marieke van den Top als Business Controller. Zij weet dat marketeers doorgaans liever met visuele, dynamische data werken, dan met eindeloze Excel-documenten. Hét argument om Power BI te introduceren. Samen met onze BI-consultant Patrick Frenks bouwde Marieke aan een financieel dashboard. En dat vindt gretig aftrek in het bedrijf.
Bij de digital hub van het Duitse concern, waar Marieke werkt, zijn ze erg content met de nieuwe tools. Marieke: “In besprekingen met directors gebruiken we het standaard. Het geeft hen veel meer inzicht in de P&L, de status van budget versus actuals. De accountability wordt verbeterd. En het scheelt mij tijd, mensen kunnen veel data zelf opzoeken en zo hun eigen vragen beantwoorden.”
Marieke is erg te spreken over de co-creatie met Kasparov Finance & BI: “Ik had weinig ervaring met Power BI, maar wel de tweedaagse Masterclass Power BI Starter gevolgd. In samenwerking met Patrick heb ik vervolgens een financieel dashboard opgezet in Power BI. Patrick werkte erg gestructureerd, waardoor de stappen na een tijdje steeds duidelijker werden. We konden goed sparren over onze wensen. Daardoor is het resultaat precies wat ik voor ogen had. Het dashboard is niet alleen makkelijk te begrijpen het past ook goed bij ons brand image.”
Inmiddels is het ook gezien door het hoofdkantoor in Duitsland, waar men erg enthousiast is. Het dashboard zou als voorbeeld gebruikt kunnen worden voor andere landen. Een groot compliment! En Marieke kijkt alweer verder: “Het bedrijf groeit, dus het dashboard moet meegroeien. Ik merk dat het zich ook heel goed leent voor forecasting. Directors nemen besluiten nu meer op basis van data; dat maakt de kwaliteit van de forecasts nóg beter.”